fredag 22. november 2013

Snart er det vinter...

..den kalde fine tiden er det noen som mener.
Selv liker jeg sommeren ca. hundre ganger bedre, men her i kalde nord er det ikke noe å få gjort med årstidene.

Termometeret er nå på vei ned under 0-grensen og snart vil innsjøene få et islag på seg og en stund etter det blir det forhåpentligvis is på sjøen også.



Snart er det den tiden igjen...



Vinteren har noen positive sider og det er at man kan fiske på isen, man kommer til plasser man normalt ikke kommer til fra annet enn båt, man kan skifte fra å kaste ut til å slippe ned og man har muligheten til å variere mye mer - både på vannlag og på plasser man fisker på.



Vinteren kan være fin den og



Det jeg gleder meg mest til er å fiske på sjøisen og det har allerede blitt lagt noen planer og de innebærer noen nye taktikker og å fiske litt annerledes. Sommerens research på forskjellige arter og rare fangster har gitt meg noen sprø ideer - som jeg håper vil resultere i en og annen morsom fisk.

Men først får det bli is. Forhåpentligvis blir det en stund til, men på nyåret er jeg klar! (Etter å ha kjøpt ny krone til borret, ny flytedress, ny sene til snellene, laget nok tackler og og og ....)



Forhåpentligvis blir det mindre av dette..


..og mer av dette!






Ha en fin senhøst alle lesere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com