onsdag 13. november 2013

Skrubbefiske del 5

29.10.2013


Etter å ha snakket med Tom Ole på telefon dagen før om bl.a. skrubberier i Oslofjorden ble han skikkelig gira så vi avtalte at vi skulle ta en tur den påfølgende dagen.

Forholdene var kjempefine og jeg hadde (som vanlig) sett meg ut noen nye og gamle plasser å prøve.

Vi kom oss avgårde relativt tidlig og på første plassen var spenningen for oss begge stor.
Rusler bort til vannet, skrur på hodelykta og titter ned i vannet - GRØT! Bare å kjøre videre.

Den neste plassen jeg hadde sett meg ut på kartet viste seg å være et rent hel***e å finne frem til, så etter 1 time og 20 min fant vi endelig veien. Veldig fint at de lokale folka som bor der har funnet ut av å sette opp bommer som ikke er markert på noe kart var en god ide! Tullete.

Plassen vi skulle se på nå er den desidert kuleste plassen for å kikkfiske skrubbe så spenningen var nok en gang på plass - denne gangen også uten grunn. Her var hele området gjerdet inn og det var ikke snakk om å klare å få fisket noe. Pokker altså...
Inne på grunna før gjerdene så vi to skrubber på 50x50cm og muligens en slettvar litt lenger ut.. litt vanskelig å se pga avstanden men at det var "noe muffins" var det ikke tvil om.

Det var bare å sette seg i bilen nok en gang...

Etter å ha kjørt rett vei på første forsøk, bank i bordet, kom vi ned til en flott plass å kikkfiske på. Eneste problemet her var at det nesten ikke var noe annet enn torsk.. vi så et fåtall skrubber, og fikk kontrollveid en til 540g.



Bunnen var i det minste fin.



Siste stopp på planen var der jeg fikk min første 750 grammer i år. På springflo og relativt skittent vann var det vanskelig å fiske der, men vi fant etter hvert noen skrubber som lå såpass grunt at de var fiskbare. Vi fikk et lite knippe hver med noen greie fisker etter hvert. Gav oss litt tidlig siden vi skulle på jobb neste dag og sa oss egentlig helt greit fornøyde med dagen. Vi fikk i alle fall testet og sett på en del nye plasser, og satt noen merker på hvor det åpenbart er helt umulig å få fisket.
Grei info til senere.


Dagens største på 660g



Veide fire fisk denne kvelden med toppfisker på 510g - 540g - 560g - 660g
Totalt 12 skrubber på land.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com