fredag 2. februar 2018

Høstens første vadetur

01.09.2017

Endelig var det tid for å vade litt igjen. Marius, Karl Johan og meg tok turen til Oslofjorden for å sjekke ut en del plasser vi har vært på mange ganger tidligere. Føret var som forventet - fint og rolig, med relativt OK vannstand.

Vi gravde litt børstemark før vi startet å vade slik at vi kunne forhåpentligvis få med oss en tunge til middag hjem.

Det ble sett bøtter og spann med tunger og jeg fikk et par stykker som begge veide 860g, dog med forskjellig lengde.

Foto: Karl Johan Sæth


Jeg har ikke vært veldig bortskjemt med å hverken se eller få slettvar de siste årene, så det var med stor glede jeg omsider fant en fin slettvar. Det måtte lirkes og lures gaanske lenge før den til slutt ble lei av tullet og dundret til med dødsforakt på ansjosen jeg serverte den.

Foto: Karl Johan Sæth

Fin slettvar på 1440g/44cm.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com