onsdag 28. februar 2018

Vading i møkkete vann

26.10.2017

Fortsetter med oppsummeringen av høstens turer, og denne turen her holdt på å rett åt skogen. Ole-Håkon, Karl Johan og jeg skulle teste en av de nye plassene vi har funnet med fokus på piggvar.

Etter lange perioder med mye regn og vind håpet vi at sikten hadde bedret seg såpass mye at det gikk an å se noe på grunna igjen. Det var relativt vindstille, men det var store dønninger rett inn der vi skulle vade, så sikten var elendig. Faktisk så elendig at det var umulig å se noe fisk på bunn dypere enn 30cm.

Det stoppet dog ikke Karl Johan fra å plutselig ramle over en svær piggvar på ekstremt grunt vann. Jeg skrudde av lyset mitt og stilte meg på siden av han for å kunne assistere, da det var umulig å se fisken gjennom hans eget vindu. Morsom greie når jeg står 1 meter unna og sekunderer, "litt fram, litt opp" og bang! Fisken smalt til og satt godt kroket. Jeg lurka den inn i håven og masse jubling og high fives ble delt ut. Omsider fikk Karl Johan en fortjent piggvar som gruste persen hans.

Foto: Andreas Næristorp

Piggvar på 3870g/60cm og ny pers på Karl Johan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com