tirsdag 6. februar 2018

Ny vadetur etter piggvar

02.09.2017

Det ble mye vading i høst, og i september satte vi virkelig inn støtet på jakt etter piggvaren igjen. Karl Johan og jeg var på tur til en plass vi har fisket en håndfull ganger tidligere, som bruker å levere piggvar.

Kvelden  var strøken, med null vind, lavt vann og trua på plass.
Etter å ha gått noen runder uten å finne noe som helst, begynte plutselig piggvarene å dukke opp. Først ut var Karl Johan til å fiske på en som ikke ville spise noe som helst, deretter fant jeg en mikro piggvar som jeg lot ligge før Karl Johan fant en som tok momentant.

Foto: Andreas Næristorp

Finfin piggvar.


Etter dette fant jeg en kilo+ fisk som også nektet å spise, før vi bestemte oss for en liten transportrunde til en annen strand. Her fant jeg bare en haug med små tunger fra 3-400g som jeg lot være. Så dog en skrubbe som så enorm ut i vinduet. Slapp ned ansjosen på piggvar takkelet, og den tok tvert. Den var dog ganske tynn, så den var ikke så tung som jeg håpet.

Foto: Karl Johan Sæth

Skrubbe på 820g/41cm.


Etter dette fant vi ikke noe spennende, så da reiste vi like gjerne hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com