tirsdag 20. februar 2018

To nye piggvarturer

22+23.09.2017


22.09:

Karl Johan og jeg bestemte oss for å ta en kjapp kveldstur med vindu og vadere, for å sjekke ut noen plasser vi knapt har vært på tidligere. Det begynner å bli høst, så vi hadde håp om litt mer piggvar og slettvar inne på grunnene.

Vi startet som vanlig med å gå et par kule plasser, før vi måtte stable oss videre til noen smale sandrenner hvor det av og til ligger varer. Når vi kom til den første av disse lå det tunger stablet seriøst overalt på denne plassen. Jeg tror vi telte 6 eller 8 tunger over kiloen akkurat der, og når vi gikk til neste sandrenne lå det plutselig en fin piggvar helt åpent. Karl Johan fant denne, og det tok ikke lang tid før denne hugg og jeg håvet den. En fin fisk.


Foto: Andreas Næristorp

Piggvar på 1690g.
23.09:

Ny dag, ny plass og nye muligheter. Vi har funnet flere plasser med stort potensiale for piggvar, og denne kvelden var det Karl Johan, Ole-Håkon og jeg som skulle sjekke den ene plassen. På det første stoppet fant jeg en piggvar ganske raskt, men den var så liten at jeg ikke fisket på den. Den neste plassen derimot, gikk det lang tid før vi fant noe som helst av interesse. Det pilte skrubber og sjøørreter i alle retninger, men ingen piggvar å se - før jeg gikk helt til enden av en sandbar. Her fant jeg en liten tass som jeg lot Ole-Håkon fiske på. Han fikk den, en 6-7 hektos fisk som jeg ikke har bilder av.

På vei tilbake på andre siden av sandbaren fant jeg en brukbar middags-piggvar som etter litt overtaling tok ansjosen relativt kjapt.

Foto: Karl Johan Sæth

Piggvar på 1040g.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com