tirsdag 22. oktober 2013

Skrubbefiske del 3

Ikke alle dager går helt etter planen, og denne dagen var slik.

Sjekker været tidlig på dagen, forholdene ser strøkne ut, kommer meg hjem fra jobb og rett før avreise begynner det å plaskregne og blåse hatter og høy.

Sjekker været en gang til og nå er det plutselig endret fra kikkfiskeføre til blihjemmeisofaenføre.
Velvel, vi lot det stå til..

Karl Johan og jeg dro nok en gang på tur for å sjekke ut noen flere plasser, samt få sett på resten av området vi startet på forrige dagen.

I det vi parkerer bilen og begynner å kikke finner jeg "snæggskrubba" jeg mista forrige tur.
Fisker på den, den tar reka og spytter i det jeg kroker, går lei og svømmer sakte avgårde..

Samtidig som jeg skriver "faen" etter å ha bommet på tilslaget, åpner slusene seg og det begynner å plaskregne.. Finner ikke noe mer spennende, så vi kjører videre.

Sjekker ut et par plasser til men det blåser og regner så mye at det er sjanseløst å se noe annet enn gråfarga sølevann.. aaaaaargh.

Vi har et snev av håp om at det er fiskbart på den siste plassen vi skal besøke denne kvelden, men neeida.
Med 8-10ms i kasta og jevn sur pissvind fra nord har vi ikke sjans... med et snev av despereasjon starter vi å kikkfiske kutlinger (!?) i håp om å få den teite leirkultingen jeg mangler på lista.



Teit bilde av tullefisk


Jaja..




Etter mye om og men viser det seg at det er bergkutling og sandkutling. Bedre lykke neste gang..

Vi fikk et vindu på en halvtime når det endelig gav seg å blåse, som gav et par skrubber. Ingen store.
Kan ikke vinne hver gang :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com