tirsdag 5. desember 2017

Havfiske i Skagerak

01.07.2017

Denne turen ble egentlig en spontan tur for min egen del, da jeg egentlig hadde tenkt til å bli hjemme. Men med værmeldinger som tilsa kokvarme og lite vind var det lite vits å ligge på sofaen og svette.

Satte meg i bilen tidlig på morningen og dundra ned til Langesund for å møte opp med Lars, Jon og Kine som Jon jobber med.

Planen var å fiske litt variert etter sei, lange, blåkjeft og andre rariteter på dypet, og så avslutte på litt mellomdypt vann.

Etter å ha lempa opp en stamp full av makrell bar det utover på havet, og allerede på første driftet nappet det greit hos alle. Kine fikk sin første store sei, en fin fisk på 5kg+ og jeg fikk en på 7,8kg.

Foto: Jon Kolstad

Årets største sei.

Det nappet jevnt og trutt, med mest blåkjeft, men også en brukbar torsk, et par sei og en godkjent lange fikk seg en tur på dekk. Alle blåkjeftene ble forøvrig satt tilbake!

Foto: Jon Kolstad

Kine med sei, jeg med torsk.

Foto: Jon Kolstad

Dagens eneste lange, en fisk på 9,8kg.

Foto: Andreas Næristorp

Lars og Kine med hver sin blåkjeft, som det ble mange av denne dagen.


Etter å ha tatt noen få drift på den første plassen, reiste vi videre for å teste et par nye plasser til festivalen. Det var ekstremt mye fisk i frivannet, men jeg fikk ingenting til å sitte. Etter halvannen times fiske her, stoppet vi på en annen plass og testet etter svarthå. Her fikk jeg kun en liten tass, og ellers var det lite å melde om. En fin tur på havet, som ble avsluttet med litt ferskvannsfiske.. mer om det i neste post.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com