fredag 20. juni 2014

Karussfiskerier

13.06.2014

Jeg og Karl Johan har i et par år snakket om å stikke sørover for å fiske et pass etter karussen, og når det endelig passet gav vi det et forsøk.

Foret ble blandet dagen før slik at det fikk "satt seg" skikkelig og det skulle vise seg at jeg enten hadde bommet helt med blandingen eller plassen.

For vel fremme på plassen lempa vi uti noen kuler på 3 utvalgte plasser for å se hvor fisken dukket opp, og på plassen jeg i utgangspunktet hadde tenkt å teste, siden det blåste veldig, dukket fisken opp.

"Problemet" var at all fisken stod hos Karl Johan, på 1x1m. De var litt spredd over plassen til å starte med før de ble stående på den lille flekken.
Sånn er det noen ganger i den dammen, så vi avalte på forhånd om det ble slik at vi skulle bytte på å fiske litt der fisken stod.

Som sagt så gjort, Karl Johan endte med å tredoble persen sin, og fikk totalt 4 fisk (bommet på veldig mange flere, men vinden var håpløs uansett) og jeg fikk 2 fisk.



Dagens største, 1470g\40cm

Foto: KJS

1030g/35cm

Smykke av noen fisk..

1130g/35cm

Foto: KJS

1130g/35cm


Blir nok noen flere turer ned dit i løpet av året, målet om å bikke halvannen står fremdeles. Dette er fjerde eller femte sesongen jeg fisker der, og på mine 16 turer dit har jeg ikke hatt spesielt flyt på noen av turene..

Takk for turen Karl Johan! Endelig satt det en fin karuss hos deg også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com