torsdag 23. november 2017

Havfisketur til Salsnes juni 2017

(Henger litt etter med skrivinga på bloggen, men skal prøve å komme ajour igjen etterhvert.)


Jeg har vært mange ganger i Trøndelag på forskjellige havfisketurer, men jeg har sjeldent vært på lengre ekspedisjonsturer til Nord-Trøndelag. Når kompis Vilhelm Skilhagen kom med et forslag om å samle en gjeng for en ukes fiske utenfor Salsnes var vi ikke sene om å takke ja. Salsnes er en liten plass som ligger en halvtimes kjøretur nord for Namsos.

Til slutt fikk vi samlet en bra gjeng med fiskere og turfølget bestod av Espen Abrahamsen, Endre Hopland, Torbjørn Hopland, Vilhelm Skilhagen, Roger Nilsen, Ojan Andersen, Åsmund Isaksen og undertegnede.

Kort fortalt så var vi plaget med mye vær og vind, vi fikk en god del bra spisskater, Åsmund fikk sin første håkjerring og jeg fikk min andre spisskate.


Foto: Andreas Næristorp

Foto: Endre Hopland

Min andre spisskate veide 7,8kg.

Håper vi kan få revansj med en ny tur til denne plassen, for her er det virkelig potensiale for å finne noen heftige fisk!

Endre Hopland hos Hooked.no har skrevet en lenger og detaljert sak om dette som kan leses hos Hooked.. Jeg har også skrevet en sak i Alt om Fiske nummer 9.

1 kommentar:

  1. Heisann og takk for inspirasjon til fiskemetoder! Har du noen tips til ebay forhandlere på perler og slanger om en skal lage sitt eget takkel?

    SvarSlett

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com