torsdag 13. juli 2017

Årets gjørsfiske

02.06.2017

Det har ikke blitt mye gjørsfiskerier i år i forhold til de siste årene, og i år rakk jeg kun én tur.
Egentlig var dette bare en spontantur siden det var meldt fint gjørsvær (regn, varmt og trykkende) så jeg og Karl Johan tok noen timer på kvelden for å se om vi kunne lure noen fisk.

Det tok ikke lang tid før det runna på en av Karl Johan sine stenger, fisken fighta bra og så stor ut i håven. Det viste seg at det var en lang utgytt hannfisk.

Foto: Andreas Næristorp

En lang, tynn og sint hannfisk på 3,3kg. Blind på et øye var den og..
Resten av kvelden var nesten helt stille før jeg skimtet et ørlite drag i høyrestanga mi. Jeg strammet opp og kjente om det var noe der, men tenkte kanskje det var en liner av en eller annen fisk. Minuttet etterpå får jeg full screamer på den samme stanga, fisken sitter og også denne jobber ganske bra før vi får den i håven.

Foto: Karl Johan Sæth

Årets første og eneste gjørs - 3690g.


Fin kveld og et fint pass - med to gjørs som hadde grei snittvekt. Ifjor måtte det 13 turer til før jeg fikk noe over 3kg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com