onsdag 20. april 2016

Søndagsvading

Etter å ha sittet inne hele helga, fant vi ut at en luftetur måtte til. Jeg, Karl Johan og Marius stakk en tur til fjorden for og se om det var vadbart etter helgas enorme nedbørsmengder.

Vel fremme så vi at vannfargen ikke var halvgærn, men det var høyt vann, mye bølger og enorme mengder ferskvann. Egentlig som forventet..

Så noen skrubber, sjøørret og et par gapeflyndrer. Ellers så ble det voldsomme to fisk denne kvelden. Litt morsomt var det jo at jeg fant årets piggvar nummer to, og i mangel på fisk måtte jeg bare fiske på denne, den minste jeg har fått. Fisken fikk selvfølgelig svømme tilbake etter et par kjappe bilder.



Foto: Karl Johan Sæth

Mikropiggvar, som glefset i seg en hel ansjos. 300g blank..

Foto: Andreas Næristorp

Denne ulka var ny pers for Karl Johan - 480g. Det morsomme er, at jeg også har den samme fisken som pers, tatt på samme plass for 6 mnd siden, da var den 20g lettere.



Takk for turen gutter! Vi får vade på "litt" bedre føre neste gang :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com