tirsdag 15. april 2014

Mer harr

13.04.2014
 
 
Sola skinner og mens vinden dundrer av sted er man nødt for å ta seg en tur ut i ny og ne.
Med lokalflom i elvene og rimelig lite action i sjøen er det alltid greit å få klemt inn litt harrfiske på vårparten.
 
Morten var gira på ny harrpers så vi dundra av sted for å teste litt.
 
Med stabil vind på 5-6ms fra sør og 10-12ms i kastene ble det en interessant opplevelse å prøve å kjenne napp, men vi fikk det da til..
 
Jeg starte å fiske med to stenger som jeg alltid gjør, en helt passivt med forkurv som jeg fullpakka med grovt grunnfor ispedd litt casters og en stang som får fiske aktivt med veldig lett søkke.
 
Siden det ikke skjedde noe som helst første timen, bestemte jeg meg for å teste det jeg lærte om denne plassen fra forrige tur og allerede på første kastet ble det fast fisk!
 
Foto: Stein Johannessen
 
Oppnedharr på 800g blank.
 
 
 
De neste kastene gikk slag i slag og erfaringene fra sist tur begynner virkelig å betale seg.
 
Foto: Morten Mølster
 
Gytekondisjon
 
 
 
Foto: Morten Mølster
 
830g/46cm
 
Foto: Morten Mølster
 
Samme fisk
 
Foto: Morten Mølster
 
650g
 
 
 
 
Jeg begynte å få litt dårlig samvittighet siden jeg fikk 4 kjappe harr på rappen, den ene ble satt ut direkte siden den var liten.
 
Lot Morten ta over plassen så han kunne perse også. Etter å ha blitt lurt av bunnforholdene på sin flunka nye quiverstang fikk han endelig noe som ikke lignet på "søkke som treffer bunn" og kroket en strøken harr på 730g og mangedoblet persen sin.
 
 
Harr på 730g
 
 
Godt fornøyd fisker og guide og etter hvert som bettet dabbet av fullstendig gav vi oss rett etter at jeg fikk dagens fisk nr 5.
 
 
Oppnedharr på 630g
 
 
Forhåpentligvis sitter kilosen på neste tur! (Våren er aldri den samme uten.. .. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com