fredag 4. mai 2018

Årets første fisketur i 2018

01.01.2018

Tradisjon tro, skal man alltid fiske første januar. Og i år var ingen unntak. Jeg fikk dratt med meg Roger ut fra vinterdvalen for litt abborfiske.

Værmeldingene var alt annet enn lovende, med varierende vær som stort sett vekslet hele dagen mellom blå himmel, skyer og pissregn. Ikke akkurat optimalt for abborfiske.

Vi fisket på en kjent sjø, men på en plass som ingen av oss tidligere hadde testet. Det var ingen hull der, og det er jo "lovende" sånn i utgangspunktet.

Etter å ha kommet på plass, fått uti stenger, satt vi oss ned og lekte med balansene og det tok ikke veldig mange timene før Roger melder om fisk, så jeg hjelper han med å lande den. Endelig ble en forbannelse for han brutt - omsider bikka han kiloen på abbor!

Det er alltid like artig å være med på slike milepæler, jeg husker selv når jeg fikk min første kilosabbor veldig godt, og det virker som akkurat den fisken kan være evig langt unna noenganger.

Foto: Andreas Næristorp

Roger sin første kilos abbor, 1160g med pur glede.

Utover dagen klarnet været litt opp, og det nappa litt her og der, men det ble ingen flere kilosabborer. Jeg fikk en åtte-hektos, og mista en antatt kilo+ fisk i hullet på balanse.

Foto: Roger Johnsen

En overeksponert åtte-hektos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com