lørdag 2. desember 2017

Østfoldturné

23.06.2017

Sommer og fint vær, betyr avspasering og fisketur!

Jeg og Fredrik på tur igjen, og denne gangen gikk turen til Østfold. Vi startet tidlig på morningen og på første stopp skulle vi prøve oss på siken.

Det tok ikke lang tid før den første fisken var på land, men fisket var generelt ekstremt seigt der nede denne dagen. Etter mange timers fiske kunne vi notere oss for voldsomme 4 fisk på land, 3 små sik og en fisk som faktisk var ny pers for meg.

Foto: Fredrik Birkeland

Pers på sik:  1300g/47cm tatt på bunnmeite med mark.


Etter denne fisken døde det totalt ut, og regnbygen som var meldt viste sin ankomst. Vi pakka sammen i en fei og kjørte videre til destinasjon 2 for dagen - med vederbuk som mål. Det er i Østfold flesteparten av Norges største vederbuk bor, så vi skulle ta ettermiddag og kveldspasset der.

Med høy vannstand ble vi sittende sammenklemt i en bratt bakke, men det gikk greit. Jeg fikk rigget den første stanga, og det dro avgårde allerede etter 30 sekunder. Min første buk fra denne plassen, og jeg har fisket der sporadisk av og på siden 2009(!).

Dessverre ingen av kjempene som svømmer i området, men en helt grei fisk.

Foto: Fredrik Birkeland

Vederbuk 1860g/49cm. 

Resten av kvelden bestod av små mort, mengder med snegler og mer regn. Mao, det skjedde ikke stort, akkurat slik som det pleier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com