lørdag 28. mai 2016

Test av fiskestenger på TV2 Hjelper deg


For et par måneder siden fikk jeg en forespørsel om og være med på TV2 Hjelper deg for og teste fiskestenger. Jeg var litt i tvil i starten, mest om jeg hadde tid til hele prosjektet.

Etter en ukes tenkning fant jeg ut at det egentlig passet greit med en halv dag langs fjorden med opptak. Rammen rundt testen ble etterhvert satt, og det ble til at jeg skulle teste ferdige sett fra tre forskjellige leverandører. Settene var de aller billigste og de litt dyrere settene.

Litt andre rammer enn utstyr jeg er vant til og teste hvor jeg ofte har flere uker med utstyret ute i felten, her hadde jeg bare noen timer - men det gikk helt fint. Vi gjorde opptak og testet utstyret på Halden Brygge på Snarøya. Et fint sted med mye plass og løpe rundt.

Jeg måtte legge meg på et nivå som de aller fleste kunne kjenne seg igjen i og ikke så veldig teknisk nivå med produksjonsmaterialer, komponenter, aksjon. Du skjønner tegningen. :)

Jeg la vekt på hva du fikk, hvordan stengene var i bruk, hvordan de kastet, litt om byggematerialer og kvalitet, samt hvordan snella var i bruk. Det var store sprik i de forskjellige settene, og hvordan det gikk kan du se her:



Jeg er ikke helt komfortabel med og stå og snakke foran kamera helt enda, men jeg føler det gikk helt greit, allikevel. 

Takk for en morsom dag og en ny erfaring rikere til disse gutta her:

Foto: Andreas Næristorp

Tilvenstre - Fredrik Jullumstrø som jobber i Mastiff som produserer for TV2 Hjelper deg.
Til høyre er kameramannen Stein Stie - en supertrivelig fyr som holdt nervene mine sånn nogenlunde på plass.

1 kommentar:

  1. Hei, hva er modellnavnet til det Abu Garcia settet som vant testen av de "dyre" fiskesettene?

    SvarSlett

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com