mandag 5. mai 2014

Ny tur i Glomma

04.05.2014

Klarte aldri helt å bestemme meg om det frista mer med sofa og vedlikehold av en del sneller på søndagen, eller om fisking i iskaldt vær var mest morsomt.

Andreas ringte meg og vi diskuterte litt frem og tilbake om vi skulle finne på et eller annet, og til slutt ble vi enige om at det ble en kombotur - pioneervirksomhet først og fiske etter stam\buk\brasme etterpå.

Etter å ha spanet og sjekket ut noen vann ble det først fisking på en plass et stykke opp i Glomma i noen timer, før vi fant ut at 2 mort på fire timers fiske ikke var helt det vi var på jakt etter, så vi dundra etterhvert nedover mot plassen jeg besøkte forrige gang og hadde litt action.
 
 
 

Det var deilig å endelig finne le og få varmen fra de siste solstrålene før sola forsvant og fisken begynte å dukke opp.

Rett før skumringa fikk jeg et brutalt hugg som kun betyr en ting:


Stam.
 
Foto: Andreas Johansen
 


Like etterpå får Andreas det samme hugget og kroker denne fine saken:
 
 
1650g/47cm
 




Fisket tar liksom ikke helt av utover skumringa og kvelden og når det har blitt helt mørkt kroker jeg en fisk som oppfører seg totalt idiot inne ved håven. Hadde ikke tatt frem lykta enda, så vi skimtet ikke helt hva det var før den var håvet, og vel på land ser vi at en tullete ørret (!) har tatt en hel reke uti strømmen. Møøøkk..
 
Foto: Andreas Johansen
 
Søplefisk
 


De store mengdene med vederbuk som var der sist hadde forsvunnet helt, og når vi oppsummerte kvelden så var fangsten 2 stam på Andreas og 1 stam, 3 vederbuk, 1 ørret, 1 mort og 1 abbor på meg beholdningen.

Nå er det meldt store mengder regn og flom de neste ti dagene, så er heller usikkert hva som faktisk funker å fiske fremover. Hmmpf...

1 kommentar:

  1. Våre venner fluefiskerne hadde nok gitt både armer og bein for den ørreten, og så kommer du med ei reke og vinsjer den opp.

    SvarSlett

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com