torsdag 20. mars 2014

Vår nærmer seg og harren har våknet (litt..) fra dvalen

15.03.2014
Endelig begynner våren å vise seg fra sin beste side her på Østlandet. Det føles nesten ut som jeg bare har blogget om dårlig vær og dårlig fiske - men nå kommer det en overraskelse! Jeg har fått fisk!
Sist lørdag stakk jeg og Andreas en tur nordover for å teste litt etter harr. Mest for å sitte ute i det fine været, men også med et ørlite håp om å få en fisk eller tre.
Vi kom oss avgårde (overraskende) tidlig og etter et kjapt stopp hos Villmarksbutikken for å plukke opp en boks mark og slå av en prat der var det strake vegen til Vorma.
Forholdene var strøkne, sola skinte og vinden lå på stabile 12-14 m\s fra nord. Greit nok..
Den første halvtimen startet tregt som den alltid gjør, men etter hvert fikk vi litt smånapping og også fisk på land. Andreas var først ut med en fin halvkilos fisk og fem minutter etter fikk jeg en fisk.
Foto: Andreas Johansen

Strøken sak og en grei start. 610g


Videre utover passet skjedde det ikke rare greiene før jeg sa at "nå skal jeg teste noe jeg har tenkt på i to år!"
Som sagt så gjort.. 20 sekunder senere napper det og opp kommer denne saken:
Foto: Andreas Johansen

Foto: Andreas Johansen

920g / 47cm



Brått hadde  vi funnet fisken og på de neste 10 kastene hadde vi ti napp og 3 fisk på land. Det er ikke alltid like enkelt å kroke harr i superstri strøm, men Andreas fikk en fisk på 6-700g før jeg fikk denne:

Harr på 520g.



Andreas måtte stikke litt tidlig, så vi sa oss fornøyde og satt etter hvert nesa hjemover. Greie erfaringer å ta med seg til neste tur ble gjort så jeg gleder meg allerede til neste gang plassen skal besøkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com