søndag 9. mars 2014

Kveldstur i Oslofjorden

09.03.2014
 
 
Grunnet mye vær (ja, det vil ikke gi seg) og liten tid om dagen ble det endelig tid til en fisketur igjen.
Jonas var gira på å teste litt etter rødhaien kombinert med kikkfiske etter skrubbe.
 
Sistnevnte var jeg litt usikker på etter de siste ukers regn, sludd og snø og det hadde jeg grunn til.
Den første plassen vi kikket etter skrubbe var det klart nok vann, men det var ingen (!) skrubber å se.
 
Derfor ble planen å kjøre til en av bankersplassene hvor vi alltid finner noen skrubber å fiske på, men her var det kanskje 15cm sikt så vi var på plassen i kanskje 1 minutt før vi kjørte videre..
 
Litt rådville lurte jeg på om Jonas ville teste etter leirkutlingen, siden vi var rett i nærheten av plassen jeg fikk den i januar engang.
 
På plassen så vi kjapt et par leirkutlinger og et par stingsild. Det som er litt interessant med plassen er at det er 100% ferskvann, og at det skulle stå noe som helst der er litt spesielt - på denne tiden av året.
 
Jonas fikk kjapt nappa opp en trepigget stingsild, som var ny art for han og nok en tullefisk krysset av lista. Leirkutlingen derimot, de ville ikke leke. Vi så vel 4-5 stykker og de var totalt uinteresserte, så vi bestemte oss for å sette nesa mot rødhaibankene..
 
Vi driver og testfisker på en ny plass, som foreløpig ikke har levert noe annet enn torsk på land og en mistet rødhai, så vi hadde litt trua.
 
Det blåste hatter og høy så jeg var redd for at det ble vanskelig å fisket noe effektivt, men det gikk heldigvis greit. Det som ikke var så greit var at det ikke fantes fisk på plassen denne kvelden..
 
Etter noen timer bestemte vi oss for at nok var nok så vi sveivet inn og stakk hjemover.. Men ikke før jeg måtte rense tacklet for dagens fangst:
 
 
 
 
Ukjente toalettartikler fra havets bunn..
 
 
Grøss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com