onsdag 20. november 2013

Skrubbefiske del 8

09.11.2013


Endelig fredag og endelig fisketur. Jeg og Karl Johan hadde planlagt denne turen en god stund og tidligere i uken så værmeldingen veldig lovende ut, men når dagen kom var den alt annet enn lovende.

Planen var å reise nedover til Østfold for å utforske litt forskjellige plasser der nede, og med værgudene midt i mot oss tok vi en bråsjans og dura nedover.

Planen var å sjekke ut en god del forskjellige plasser, men grunnet litt for mye vind og store mengder regn ble det hele dessverre litt amputert. Vi fikk fisket, men ikke av like store områder som vi hadde håpet på forhånd.

Det er alltid morsomt å reise litt utover i Oslofjorden, det virker som artsmangfoldet øker noe på grunt vann jo lengre sydover man kommer.

Første plassen så veldig lovende ut men her var vannet dessverre litt for farget. Vi så noen små skrubber, rødspetter og en haug med tangstiklinger og sortkutlinger. Brisling var det også en god del av, men de var ekstremt vare for lys så vi droppet egentlig å fiske på de..

Trodde jeg fant noen rødflekka kutlinger, men det fikk jeg aldri sjekket. De ville ikke leke, så jeg nappet opp en haug med ulker i stedet.
KJS fisket en stund på et par tangstiklinger og fikk den ene ganske kjapt, så jeg spurte pent om jeg kunne låne stangen hans i 20 sekunder. Trengte bare 12 før jeg fikk vippet opp en tangstikling. Min andre av arten.


3.8 voldsomme gram


Merkelig tullefisk


 Vi reiste videre fra plass til plass og fant egentlig det samme på hver av plassene. Ulker, tangstiklinger, små kutlinger, sø, stingsild og et fåtall små skrubber.
Ingenting av interesse.. synd at været var imot oss, men vi fikk i alle fall gjort oss kjent med en god del plasser, og funnet plasser som potensialt kan huse tunger og mye rart.

Fant også et knippe litt større ulker på noen av plassene og de fikk seg en kjapp tur på vekta.

220g






Tøffe fisker!



Helt tilslutt denne på 230g


Arter: Ulke, tangstikling, sortkutling, skrubbe, ålekvabbe
Totalt 1 skrubbe - mikro.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com